Trening Umiejętności Społecznych
Zajęcia psychologiczno-społeczne, na których dzieci w bezpiecznym, kontrolowanym środowisku małej grupy ćwiczą:
- współpracę
- przeżywanie pozytywnych doświadczeń w grupie
- poprawę samooceny
- rozpoznawanie przeżywanych emocji
- zastępowanie agresji
- asertywność
- kontrolowanie sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego
- regulowanie spontanicznych reakcji
- zdrową rywalizację
- koncentrację uwagi
- planowanie i zarządzanie czasem
- zawieranie i podtrzymywanie znajomości
- czujność na zagrożenia i manipulację w mediach i cyberprzestrzeni.
Jak wyglądają zajęcia TUS?
Na pierwszych spotkaniach Trener wraz z Uczestnikami uzgodnią interesujące ich tematy zajęć. W oparciu o te tematy na kolejnych zajęciach ćwiczone będą kompetencje społeczne (m. in. aktywne słuchanie, mówienie na temat, zachowania empatyczne, rozpoznawanie wzajemnych mocnych stron, poznawanie trudności i ograniczeń, radzenie sobie z oceną większości, mechanizmy wykluczenia z grupy, sposoby i metody komunikacji mające na celu budowanie i kreowanie pozytywnych głębszych relacji koleżeńskich, poznawanie różnic indywidualnych wraz z próbą zrozumienia i akceptacji tych odmienności itp.)
Przykładowe tematy zajęć:
Autoprezentacja i normy grupowe.
Twórczy trening współpracy.
Rozwiązanie problemów i sytuacji trudnych.
Kłamstwo i prawda.
Wygrana i przegrana.
Samoocena i poczucie własnej wartości.
Komunikacja werbalna i niewerbalna.
Emocje - wstęp: nazywanie i rozpoznawanie emocji u siebie.
Emocje - rozwinięcie: Emocje można zmieniać - regulacja.
Emocje - zakończenie: Radzenie sobie z emocjami innych osób.
Integracja i zaufanie w grupie rówieśniczej.
Podsumowanie cyklu i pożegnanie się z grupą.
Zajęcia TUS są prowadzone przez certyfikowanych psychologów, którzy stosują sprawdzone metody działania. Podstawową techniką stosowaną na zajęciach jest modelowanie. Tutaj specjalista modeluje instrukcje, aby pomóc dzieciom w wizualizacji i nauce umiejętności w bardziej efektywny sposób. Dodatkowe stosowane techniki to: wykonywanie instrukcji, udzielanie wzmocnień oraz ich ocena, aktywne podpowiadanie oraz odgrywanie ról. Czasami konieczne będzie także zapewnienie rodzicom zadań do wykonania w domu z dzieckiem.
Co dają zajęcia TUS?
Zajęcia z treningu umiejętności społecznych pomagają dzieciom uczyć się skuteczniejszej komunikacji, budować wyższą samoocenę, pomagają im także usprawniać zabawę i pracę z innymi dziećmi. Wreszcie pomagają rozpoznać i poradzić sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami. W dłuższej perspektywie program ten pomoże poprawić jakość życia dzieci, dzięki czemu będą mogły mieć bardziej satysfakcjonujące relacje ze sobą oraz innymi ludźmi
Jak wygląda rekrutacja?
Uczestników zapisujemy do grupy na podstawie spotkania rekrutacyjnego z Trenerem TUS. Jest to niezbędne, aby tworzyć grupy dzieci o podobnym wieku i potrzebach. Dlatego też każda grupa może się nieznacznie różnić pod względem oferowanych zajęć, gier oraz zasad.
W trakcie trwania semestru, jeśli zaistnieje potrzeba zmiany grupy, będzie to możliwe jedynie po uzgodnieniu z Państwem, Trenerem TUS i rozpatrzeniu funkcjonowania zarówno dziecka jak i grupy.
Pod koniec cyklu odbywają się (darmowe) konsultacje indywidualne rodziców/opiekunów z Trenerem TUS. Po zakończeniu cyklu uczestnicy otrzymują zaświadczenia o uczestnictwie.
UWAGA! Informacje o naborze na zajęcia:
Nabory na cykle zajęć w roku szkolnym prowadzimy we wrześniu oraz styczniu.
Dodatkowo w lipcu lub sierpniu organizujemy edycje wakacyjne!
Jeśli chcesz być na bieżąco z aktualnymi informacjami o naborach na zajęcia, zapisz sie na nasz Newsletter!
Zapisz się
Trening Zastępowania Agresji i Emocji Trudnych
w różnych kontekstach zabawy.
-
mają trudności w radzeniu sobie ze złością, strachem, lękiem, smutkiem,
-
nie radzą sobie ze stresem,
-
wykazują zachowania agresywne w sytuacjach nieradzenia sobie z trudnościami,
-
wykazują trudności w funkcjonowaniu wynikające z niedostosowania społecznego, niepełnosprawności,
-
wykazują trudności w zakresie samokontroli i samoregulacji,
-
czują się niedostosowani społecznie, z zaburzeniami zachowania jako dostarczenie im alternatywnych pozytywnych doświadczeń i wzorców,
-
potrzebują dodatkowego wsparcia w leczeniu depresji.
i samokontroli, które pomogą uczestnikowi wyrażać swoje emocje w sposób bezpieczny dla siebie i innych, a tym samym budować zdrowe relacje społeczne.
W skład tej kompetencji wchodzą takie umiejętności jak:
-
podniesienie samoświadomości i autorefleksji dziecka/nastolatka w zakresie własnych emocji trudnych = lepsze rozumienie siebie,
-
zrozumienie przyczyn własnych emocji, tzw. wyzwalaczy,
-
normalizacja odczuwania wszystkich emocji, zrozumienie, że każdy odczuwa emocje zarówno pozytywne, jak i te uznawane za trudne,
-
zwiększenie akceptacji siebie oraz zmniejszenie poczucia bycia innym, niezrozumianym,
-
zwiększenie poczucia własnej wartości i samoakceptacji,
-
zwiększenie poczucia kontroli i sprawstwa, zwłaszcza w zakresie przeżywanych emocji,
- nauka samoregulacji,
-
nauka dbania o siebie i swoje samopoczucie,
-
zwiększenie skuteczności reakcji w sytuacji doświadczania różnych emocji, by lepiej radzić sobie z samym sobą oraz w relacjach z innymi ludźmi,
-
nauka radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, stresowych, konfliktowych.
Trening Zarządzania emocjami trudnymi i Zastępowania Agresji nie jest terapią, ale może być formą dodatkową do pracy dla osób uczęszczających na terapię.
-
uczymy się trudnych dla dziecka umiejętności, poprzez pokazanie innych sposobów zachowania, przećwiczenie ich w formie zabawy, np. odgrywania scenek, tworzenie komiksów.
-
ćwiczymy radzenie sobie z emocjami trudnymi (poznanie algorytmów działania w sytuacjach trudnych),
-
prowadzimy trening wnioskowanie moralne (edukacja moralna, ma na celu budowanie właściwej hierarchii wartości z uwzględnieniem potrzeb i praw innych osób, zwiększamy świadomość uczestników rozwijając umiejętność patrzenia z perspektywy innych osób, ćwiczymy podejmowanie decyzji w różnych sytuacjach).
UWAGA! Informacje o naborze na zajęcia:
Nabory na cykle zajęć w roku szkolnym prowadzimy we wrześniu oraz styczniu.
Dodatkowo w lipcu lub sierpniu organizujemy edycje wakacyjne!
Jeśli chcesz być na bieżąco z aktualnymi informacjami o naborach na zajęcia, zapisz sie na nasz Newsletter!
Zapisz się
Gimnastyka sensoryczna dla Maluchów
Grupa wsparcia dla Rodziców
Bycie rodzicem to praca 24/7 – dająca dużo radości i satysfakcji, ale też czasem bardzo trudna, szczególnie jeśli dziecko mierzy się z różnymi wyzwaniami. Wówczas z wyzwaniami mierzy się cała rodzina, a rodzice odczuwają przewlekły stres, zmęczenie, lęk o przyszłość… Nieprzyjemne emocje są naturalne
(i potrzebne), choć czasem trudno jest się do nich przyznać.
także te trudne, poczuć, że nie jesteście sami. To będzie bezpieczna przestrzeń dla Was i dla Waszych przeżyć.
Grupa będzie miała charakter zamknięty.
Spotkania będą odbywać się raz w tygodniu przez trzy miesiące w czwartki o 19:00.
Liczba miejsc ograniczona!
ZAPISY:
ZAPRASZAMY!