Oferujemy wsparcie koordynatora w tworzeniu indywidualnego planu terapii (nieodpłatnie) – wiemy, jak ważna jest wiedza, gdzie szukać pomocy terapeutycznej, społecznej, socjalnej i prawnej - na potrzeby Twojego dziecka stworzymy indywidualny plan terapii i wyposażymy Cię w wiedzę, gdzie skutecznie szukać pomocy dla Was.

Sekcje rozwijane

Fizjoterapia z elementami Integracji Sensorycznej


Fizjoterapia pediatryczna to dziedzina fizjoterapii, która zajmuje się poprawą sprawności dziecka, korekcją wad postawy, a także ich profilaktyką. 

Terapia prowadzona jest przez wyszkolonych fizjoterapeutów w przyjaznej dla dziecka atmosferze.

 

Prowadzimy zajęcia dla dzieci z wadami postawy, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, a także z całościowym zaburzeniem rozwoju. 

Terapia zawsze dostosowana jest do wieku dziecka oraz jego  rozwoju psychoruchowego.

 

Kiedy warto zgłosić się do fizjoterapeuty:

  • dziecko urodziło się przedwcześnie

  • przyjmuje asymetryczną postawę ciała, ma okrągłe plecy, „garbi się”

  • ma stwierdzoną wadę postawy

  • chodzi na palcach

  • ma słabą równowagę, koordynację ruchową

  • niechętnie podejmuje aktywność ruchową

 

W Fundacji odbywają się pojedyncze konsultacje jak i stałe terapie.

fizjoterapia     fizjoterapia



PSYCHOLODZY/PSYCHOTERAPEUCI
Anna Janik (Porębska)

 

Anna Janik (Porębska)

psycholog, terapeuta SI, trener TUS, trener TZA

Jestem psycholożką w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego, w nurcie poznawczo-behawioralnym. Ukończyłam przygotowanie pedagogiczne oraz studia przygotowujące do prowadzenia terapii integracji sensorycznej oraz diagnozy w tym zakresie. Prowadzę terapię w oparciu o nurt poznawczo-behawioralny, konsultacje psychologiczne, treningi umiejętności społecznych, treningi zastępowania agresji i radzenia sobie z emocjami trudnymi, a także wsparcie psychologiczne dla dzieci i młodzieży w kryzysach. W swojej pracy korzystam z metod, których jakość jest potwierdzona badaniami naukowymi. Podążam za swoimi klientami, pracujemy w ich tempie, w zgodzie z ich emocjami. Bardzo ważna jest dla mnie relacja terapeutyczna, która jest fundamentem dalszej pracy. Stale doskonalę swoje umiejętności i wiedzę poprzez uczestnictwo w szkoleniach oraz konferencjach. Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując w przedszkolach i szkołach oraz w trakcie praktyk na terenie krakowskich szkół, przedszkoli i poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Zobacz wiecej

Zajmuję się wsparciem psychologicznym dzieci i młodzieży oraz pomocą rodzicom w sytuacji, gdy dziecko mierzy się z:
Problemami wychowawczymi (m.in. trudności w komunikacji, zachowania trudne, agresywne zachowania dziecka),
Nadmiernym odczuwaniem stresu oraz brakiem umiejętności radzenia sobie ze stresem, Zaburzeniami emocjonalnymi (nadmierna drażliwość, reagowanie nieadekwatną złością, smutkiem lub płaczem oraz w sytuacjach przeżywania nadmiernego lęku),
Trudnościami związanymi ze snem,
Problemami osobowościowymi (np.: obniżona samoocena, obniżona asertywność, nadmierna nieśmiałość),
Sytuacjami kryzysowymi (jak żałoba, rozwód, rozpad związku, choroba własna lub bliskiej osoby), Trudnościami w zakresie adaptacji do nowych sytuacji życiowych, np. przedszkola, szkoły, zmian w życiu rodzinnym,
Trudnościami w zakresie koncentracji uwagi,
Trudnościami w relacjach z partnerem; trudności w nawiązywaniu/podtrzymaniu bliskiej relacji.

Ukończone szkolenia i kursy:
Holistyczna terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi 
Trening Kontrolowania Złości, Agresji i Emocji Trudnych 
Diagnoza różnicowa zaburzeń dzieci ze spektrum autyzmu.
Podstawowe założenia pracy metodą SI w terapii dzieci z autyzmem
Dziecko z rodziny alkoholowej. Specyfika funkcjonowania, możliwości pomocy
Rozwój posturalny a widzenie
kurs trenerski - Trener treningu umiejętności społecznych
kurs trenerski - Trener TUS osób z autyzmem i zespołem aspergera
Wspieranie ucznia w kryzysie psychicznym
Szkolenie dla realizatorów międzynarodowego programu promocji zdrowia Przyjaciele Zippiego Orzeczenia i opinie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Trafna diagnoza i tworzenie dokumentacji
Szkolenie z obsługi audiometru Sentiero Desktop, sposobu prowadzenia diagnozy audiometrycznej uwagi słuchowej oraz diagnozy audiometrią Magic dla dzieci

Urszula Lewoc

 

Urszula Lewoc

psycholog

Jestem psycholożką, trenerką TUS, facylitatorką metod radzenia sobie ze stresem opracowanych przez WHO, specjalistką ds. ustalania poziomu potrzeby wsparcia przy Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Ukończyłam także studia podyplomowe z psychologii edukacyjnej z przygotowaniem pedagogicznym oraz kurs dla trenerów zatrudnienia wspomaganego. Bliski jest mi temat niepełnosprawności (czy jak lubię mówić: różnosprawności) – mam doświadczenie w pracy z OzN i ich bliskimi w warsztacie terapii zajęciowej i organizacji pozarządowej. Prowadzę konsultacje dla dzieci i dorosłych oraz szkolenia i warsztaty dla różnych podmiotów. W Fundacji zajmuję się terapią psychologiczną dzieci, treningami umiejętności społecznych dla dzieci z różnymi trudnościami oraz wsparciem indywidualnym i grupowym rodziców. Regularnie biorę udział w licznych szkoleniach z zakresu psychologii klinicznej, interwencji kryzysowej, psychoedukacji i różnych narzędzi i metod terapeutycznych. W swojej pracy kieruję się empatycznym, otwartym i pozytywnym spojrzeniem na człowieka, wskazując na jego potrzeby i zasoby.
Magda Wydra psycholog

 

Magda Wydra

psycholog

Jestem psychologiem oraz trenerem treningu umiejętności społecznych. Swoje wykształcenie uzyskałam na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, gdzie studiowałam psychologię ze specjalizacją kliniczną. Jednak to praca z dziećmi daje mi najwięcej satysfakcji. Swoje doświadczenie zdobywałam w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz warsztacie terapii zajęciowej dla osób z niepełnosprawnościami. W pracy z dziećmi priorytetem jest dla mnie zbudowanie bezpiecznej atmosfery opartej na zaufaniu, a także całościowe podejście do trudności, z którą boryka się dziecko. Zależy mi na stałym rozwoju, aby jak najlepiej wspierać swoich pacjentów. Prywatnie moją największą pasją jest taniec, który towarzyszy mi w życiu od wielu lat.
Małgorzata Kosiba

 

Małgorzata Kosiba

psycholog

Psycholog, dydaktyk SWPS, socjoterapeuta, trener BrainCore, psychoterapeuta w trakcie całościowego szkolenia w nurcie Gestalt. Pracuję w obszarze diagnozy i terapii dzieci i młodzieży. Posiadam doświadczenie w pracy indywidualnej oraz grupowej w obszarze rozwoju osobistego, terapii dzieci i młodzieży, socjoterapii, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej oraz doradztwa zawodowego. W swoje pracy wykorzystuję różnorodne narzędzia i metody pracy terapeutycznej dopasowane do potrzeb dziecka. Swój warsztat pracy oraz wiedzę nieustanie wzbogacam poprzez liczne szkolenia i kursy. Obecnie jestem w trakcie czteroletniego kursu z Psychoterapii Gestalt.

Terapia Ręki



Czym jest terapia ręki?
Terapia Ręki ma na celu usprawnienie - motoryki małej, czyli dokładnej pracy ruchów dłoni.  Poprzez dotyk dostarczamy rzeczywistych wrażeń, poznajemy dzięki niemu różne kształty i struktury. Jednak przede wszystkim służy do osiągnięcia samodzielności w podstawowych czynnościach np. rysowaniu, pisaniu a także szeroko pojętej komunikacji. Rozwój małej motoryki zawiera się w całościowym rozwoju psychomotorycznym dziecka i toczy się równolegle do całościowego rozwoju. Poprzez terapię ręki jesteśmy w stanie nauczyć się cierpliwości oraz rozwinąć umiejętność koncentracji uwagi. Stanowi doskonałe uzupełnienie terapii logopedycznej, dzięki, której następuje poprawa jakości wymowy. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb każdego dziecka. Terapię poprzedza diagnoza, która ma na celu ocenić jego stan. Przy procesie diagnostycznym należy przyjrzeć się nie tylko pod kątem funkcjonowania samej ręki, ale należy także wyeliminować  inne  zaburzenia czy dysfunkcje całego organizmu. Terapia ręki jest uzupełnieniem terapii SI (integracji sensorycznej), ale może być też prowadzona samodzielnie.

terapia ręki     terapia ręki     
terapia ręki

Objawy, które mogą wskazywać na zaburzenia motoryki małej u dziecka: 

  • problemy z równowagą np. podczas jazdy na rowerze czy hulajnodze, mają trudności w staniu na jednej nodze,
  • niechętnie podejmuje czynności manualne np. lepienie z plasteliny, układanie małych przedmiotów,
  • ma problemy z nauką czynności np. ubieranie, zapinanie guzików,
  • wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
  • nie lubi dotykać nowych i różnorodnych faktur,
  • dostarcza sobie dodatkowych doznań proprioceptywnych  np. siada na własnych dłoniach, bardzo mocno zaciska ręce na przedmiotach,
  • trudności grafomotoryczne np. nie lubią wycinać, rysować, malować, niedokładnie rysują szlaczki, niestarannie piszą, litery na siebie nachodzą lub między literami są zbyt duże przerwy.
 
Jeśli zauważyłaś/eś taki problem u swojego dziecka warto go skonsultować ze specjalistą przedszkolonym w zakresie Terapii Ręki.