Oferujemy wsparcie koordynatora w tworzeniu indywidualnego planu terapii (nieodpłatnie) – wiemy, jak ważna jest wiedza, gdzie szukać pomocy terapeutycznej, społecznej, socjalnej i prawnej - na potrzeby Twojego dziecka stworzymy indywidualny plan terapii i wyposażymy Cię w wiedzę, gdzie skutecznie szukać pomocy dla Was.




Celem terapii integracji sensorycznej jest kontrolowana stymulacja wszystkich systemów, która wpływa na poprawę funkcjonowania w sferze emocjonalnej i motorycznej.
Czy terapia SI jest możliwa bez diagnozy?
Niestety nie. Terapia jest możliwa TYLKO z diagnozą.

Fizjoterapia z elementami Integracji Sensorycznej
Fizjoterapia pediatryczna to dziedzina fizjoterapii, która zajmuje się poprawą sprawności dziecka, korekcją wad postawy, a także ich profilaktyką.
Terapia prowadzona jest przez wyszkolonych fizjoterapeutów w przyjaznej dla dziecka atmosferze.
Prowadzimy zajęcia dla dzieci z wadami postawy, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, a także z całościowym zaburzeniem rozwoju.
Terapia zawsze dostosowana jest do wieku dziecka oraz jego rozwoju psychoruchowego.
Kiedy warto zgłosić się do fizjoterapeuty:
-
dziecko urodziło się przedwcześnie
-
przyjmuje asymetryczną postawę ciała, ma okrągłe plecy, „garbi się”
-
ma stwierdzoną wadę postawy
-
chodzi na palcach
-
ma słabą równowagę, koordynację ruchową
-
niechętnie podejmuje aktywność ruchową
W Fundacji odbywają się pojedyncze konsultacje jak i stałe terapie.

Anna Janik (Porębska)
psycholog, terapeuta SI, trener TUS, trener TZA
Zobacz wiecej
Zajmuję się wsparciem psychologicznym dzieci i młodzieży oraz pomocą rodzicom w sytuacji, gdy dziecko mierzy się z:
Problemami wychowawczymi (m.in. trudności w komunikacji, zachowania trudne, agresywne zachowania dziecka),
Nadmiernym odczuwaniem stresu oraz brakiem umiejętności radzenia sobie ze stresem, Zaburzeniami emocjonalnymi (nadmierna drażliwość, reagowanie nieadekwatną złością, smutkiem lub płaczem oraz w sytuacjach przeżywania nadmiernego lęku),
Trudnościami związanymi ze snem,
Problemami osobowościowymi (np.: obniżona samoocena, obniżona asertywność, nadmierna nieśmiałość),
Sytuacjami kryzysowymi (jak żałoba, rozwód, rozpad związku, choroba własna lub bliskiej osoby), Trudnościami w zakresie adaptacji do nowych sytuacji życiowych, np. przedszkola, szkoły, zmian w życiu rodzinnym,
Trudnościami w zakresie koncentracji uwagi,
Trudnościami w relacjach z partnerem; trudności w nawiązywaniu/podtrzymaniu bliskiej relacji.
Ukończone szkolenia i kursy:
Holistyczna terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi
Trening Kontrolowania Złości, Agresji i Emocji Trudnych
Diagnoza różnicowa zaburzeń dzieci ze spektrum autyzmu.
Podstawowe założenia pracy metodą SI w terapii dzieci z autyzmem
Dziecko z rodziny alkoholowej. Specyfika funkcjonowania, możliwości pomocy
Rozwój posturalny a widzenie
kurs trenerski - Trener treningu umiejętności społecznych
kurs trenerski - Trener TUS osób z autyzmem i zespołem aspergera
Wspieranie ucznia w kryzysie psychicznym
Szkolenie dla realizatorów międzynarodowego programu promocji zdrowia Przyjaciele Zippiego Orzeczenia i opinie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Trafna diagnoza i tworzenie dokumentacji
Szkolenie z obsługi audiometru Sentiero Desktop, sposobu prowadzenia diagnozy audiometrycznej uwagi słuchowej oraz diagnozy audiometrią Magic dla dzieci

Urszula Lewoc
psycholog

Magda Wydra
psycholog

Małgorzata Kosiba
psycholog
Terapia Ręki
Czym jest terapia ręki?



-
problemy z równowagą np. podczas jazdy na rowerze czy hulajnodze, mają trudności w staniu na jednej nodze,
-
niechętnie podejmuje czynności manualne np. lepienie z plasteliny, układanie małych przedmiotów,
-
ma problemy z nauką czynności np. ubieranie, zapinanie guzików,
-
wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
-
nie lubi dotykać nowych i różnorodnych faktur,
-
dostarcza sobie dodatkowych doznań proprioceptywnych np. siada na własnych dłoniach, bardzo mocno zaciska ręce na przedmiotach,
-
trudności grafomotoryczne np. nie lubią wycinać, rysować, malować, niedokładnie rysują szlaczki, niestarannie piszą, litery na siebie nachodzą lub między literami są zbyt duże przerwy.