Sekcje rozwijane

Trening Umiejętności Społecznych


Zajęcia psychologiczno-społeczne, na których dzieci w bezpiecznym, kontrolowanym środowisku małej grupy ćwiczą:

  • współpracę
  • przeżywanie pozytywnych doświadczeń w grupie
  • poprawę samooceny
  • rozpoznawanie przeżywanych emocji
  • zastępowanie agresji
  • asertywność
  • kontrolowanie sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego
  • regulowanie spontanicznych reakcji
  • zdrową rywalizację
  • koncentrację uwagi
  • planowanie i zarządzanie czasem
  • zawieranie i podtrzymywanie znajomości
  • czujność na zagrożenia i manipulację w mediach i cyberprzestrzeni.

 

Jak wyglądają zajęcia TUS?
Na pierwszych spotkaniach Trener wraz z Uczestnikami uzgodnią interesujące ich tematy zajęć.  W oparciu o te tematy na kolejnych zajęciach ćwiczone będą kompetencje społeczne (m. in. aktywne słuchanie, mówienie na temat, zachowania empatyczne, rozpoznawanie wzajemnych mocnych stron, poznawanie trudności i ograniczeń, radzenie sobie z oceną większości, mechanizmy wykluczenia z grupy, sposoby i metody komunikacji mające na celu budowanie i kreowanie pozytywnych głębszych relacji koleżeńskich, poznawanie różnic indywidualnych wraz z próbą zrozumienia i akceptacji tych odmienności itp.)


 
trening umiejętności społecznych         trening umiejętności społecznych          trening umiejętności społecznych 

trening umiejętności społecznych     trening umiejętności spolecznych

 

Przykładowe tematy zajęć:

Autoprezentacja i normy grupowe.

Twórczy trening współpracy.

Rozwiązanie problemów i sytuacji trudnych.

Kłamstwo i prawda.

Wygrana i przegrana.

Samoocena i poczucie własnej wartości.

Komunikacja werbalna i niewerbalna.

Emocje - wstęp: nazywanie i rozpoznawanie emocji u siebie.

Emocje - rozwinięcie: Emocje można zmieniać - regulacja.

Emocje - zakończenie: Radzenie sobie z emocjami innych osób.

Integracja i zaufanie w grupie rówieśniczej.

Podsumowanie cyklu i pożegnanie się z grupą.

Zajęcia TUS są prowadzone przez certyfikowanych psychologów, którzy stosują sprawdzone metody działania. Podstawową techniką stosowaną na zajęciach jest modelowanie. Tutaj specjalista modeluje instrukcje, aby pomóc dzieciom w wizualizacji i nauce umiejętności w bardziej efektywny sposób. Dodatkowe stosowane techniki to: wykonywanie instrukcji, udzielanie wzmocnień oraz ich ocena, aktywne podpowiadanie oraz odgrywanie ról. Czasami konieczne będzie także zapewnienie rodzicom zadań do wykonania w domu z dzieckiem.

 

Co dają zajęcia TUS?
Zajęcia z treningu umiejętności społecznych pomagają dzieciom uczyć się skuteczniejszej komunikacji, budować wyższą samoocenę, pomagają im także usprawniać zabawę i pracę z innymi dziećmi. Wreszcie pomagają rozpoznać i poradzić sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami. W dłuższej perspektywie program ten pomoże poprawić jakość życia dzieci, dzięki czemu będą mogły mieć bardziej satysfakcjonujące relacje ze sobą oraz innymi ludźmi

 

Jak wygląda rekrutacja?
Uczestników zapisujemy do grupy na podstawie spotkania rekrutacyjnego z Trenerem TUSJest to niezbędne, aby tworzyć grupy dzieci o podobnym wieku i potrzebach. Dlatego też każda grupa może się nieznacznie różnić pod względem oferowanych zajęć, gier oraz zasad.

W trakcie trwania semestru, jeśli zaistnieje potrzeba zmiany grupy, będzie to możliwe jedynie po uzgodnieniu z Państwem, Trenerem TUS i rozpatrzeniu funkcjonowania zarówno dziecka jak i grupy.

Pod koniec cyklu odbywają się (darmowe) konsultacje indywidualne rodziców/opiekunów z Trenerem TUS.  Po zakończeniu cyklu uczestnicy otrzymują zaświadczenia o uczestnictwie. 

UWAGA! Informacje o naborze na zajęcia:

Nabory na cykle zajęć w roku szkolnym prowadzimy we wrześniu oraz styczniu.
Dodatkowo w lipcu lub sierpniu organizujemy edycje wakacyjne!

Jeśli chcesz być na bieżąco z aktualnymi informacjami o naborach na zajęcia, zapisz sie na nasz Newsletter!


 











 

Gimnastyka sensoryczna
Rozwój procesów integracji sensorycznej u dziecka najintensywniej przebiega w wieku przedszkolnym. Dzięki nim informacje ze wszystkich zmysłów trafiają do mózgu, który je rozpoznaje i integruje z wcześniejszymi doświadczeniami, na podstawie czego wytwarza reakcję. Prawidłowo rozwinięta integracja sensoryczna będzie skutkować właściwymi reakcjami na bodźce. Nierozwinięcie określonych umiejętności powoduje zaburzenia reakcji dziecka.
Gimnastyka sensoryczna wspiera prawidłowy rozwój tych procesów. Zajęcia będą prowadzone w formie zabawy. Dzieci w trakcie zajęć będą: skakać, turlać się, pokonywać tory przeszkód, kręcić się wokół własnej osi, wykonywać ćwiczenia rotacyjne i równoważne.
W zajęciach zostanie wykorzystany sprzęt do integracji sensorycznej, m.in.: piłki, wałki, dyski, worki do skakania, taśmy oporowe, szarfy, deski rotacyjne, deski równoważne, tunele, sprzęt obciążeniowy, ścieżki sensoryczne itp.
 
Korzyści dla dziecka:

  • regulacja procesów integracji sensorycznej,
  • regulacja napięcia mięśniowego,
  • rozwijanie motoryki dużej i małej,
  • rozwijanie zmysłu równowagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • wspieranie rozwoju emocjonalnego oraz funkcjonowania w społeczeństwie.
 
Osoba prowadząca:
Terapeuta integracji sensorycznej, posiadający doświadczenie w diagnozowaniu oraz prowadzeniu terapii integracji sensorycznej i gimnastyki korekcyjnej w przedszkolach.
 
Szczegóły organizacyjne:
13 zajęć w semestrze
Możliwość prowadzenia zajęć w placówce przedszkolnej (prowadzący przynosi sprzęt) lub na sali sensorycznej (ul. Świętokrzyska)

Zajęcia dostosowane do możliwości różnych grup wiekowych:

  • grupa 3-4 lata (30 min zajęć)
  • grupa 5-6 lat (45 min zajęć)
 
 
10% zniżki dla rodzeństwa
Możliwość negocjacji ceny przy gimnastyce dla kilku grup
Liczba dzieci w grupie – do 10 osób
  •  
    gimnastyka sensoryczna kraków zajęcia dla dzieci sprzęt do SI




 

Przycisk Link do Zapisów